top of page

Salgsbetingelser

Kjøp på oedhumbla.no er regulert av salgsbetingelsene på denne siden. Kjøpsbetingelsene, sammen med din bestilling og ordrebekreftelse, utgjør til sammen avtalen mellom deg som kunde og oedhumbla.no.

​

Ved å gjennomføre et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser. Det vil da inngås en bindende avtale mellom deg som kunde og Ødhumbla AS. For å kunne handle i vår butikk må du ha fylt 18 år.

1. Partene

Selger
Ødhumbla AS
Sødorpvegen 301
2640 Vinstra

Epost: oedhumbla@gmail.com
Tlf. 975 29 466

​

Kjøper
Kjøper er som foretar bestillingen.

2. Priser og betaling

Alle priser er oppgitt inkludert merverdiavgift med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Den totale kjøpesummen inkluderer alle kostnader forbundet med kjøpet, inkludert pakking, frakt, utlevering, pant, poser m.m.

​

Ved bestilling gjøres betaling via Vipps i nettbutikken. Ved bruk av kort eller Vipps vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Det vil si ved fullføring av checkout. Kortet blir belastet samme dag som forsendelse blir foretatt.

3. Levering

Bestilte varer må hentes av kjøper i Sødorpvegen 301, 2640 Vinstra, torsdager mellom kl. 12.00-17.00. 

​

Alle generelle leveringstider som er oppgitt på oedhumbla.no må anses som veiledende. Når leveringstid er oppgitt i antall dager, menes hverdager, og befrakters tid kommer alltid i tillegg. Selger forbeholder seg retten til å endre oppgitt generell leveringstid uten nærmere varsel. 

​

Etter at du har mottatt produktene bør du så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med bestillingsbekreftelsen. Hvis det under transport har oppstått skade på sendingen, eller det du har mottatt ikke stemmer overens med det du har bestilt, så vær snill å kontakte oss så raskt som mulig. 

4. Angrerett og mangel ved varen

Ødhumbla AS forholder seg til de til enhver tid gjeldende regler i Angrerettloven.

 

Merk at det er spesielle bestemmelser i Angrerettloven knyttet til tidsbestemte ytelser og varer som forringes raskt, som for eksempel enkelte mat- og drikkevarer, hvor den generelle angrefristen ikke gjelder:

 

Ihht. til §22 i Angrerettloven gjelder ikke angreretten ved avtaler om:

  • levering av varer som forringes eller raskt går ut på dato (b),

  • levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering (g)

​

Ved retur av varer skal varen returneres i den stand den ble mottatt i, ubrukt og i original emballasje. Så snart vi har mottatt varen, refunderer vi beløpet til deg. Tilbudsvarer og brukte/åpnede varer tas ikke i retur.

​

Dersom det foreligger en mangel i bestillingen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen (Senest 7 dager etter leveringstidspunkt), gi oss melding om dette. 

​

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

5. Personopplysninger

Selger er ansvarlig for innsamlede personopplysninger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre salget etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

6. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

7. Endringer i salgsbetingelser

Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i salgsbetingelsene.
Siste oppdatering ble gjort den 20.02.2024.

bottom of page